Štatút súťaže Hotelier roka
- Kategória: Hotelier roka
Štatút súťaže Hotelier roka
Štatút súťaže nadväzuje na tradície súťaže Hotel a Reštaurácia roka, ktorú založil ZHR SR v roku 1997. Súťaž sa stáva dostupnejšou pre tých, ktorí sa chcú zapojiť, transparentnejšou zapojením členov, ale aj širšej verejnosti do hlasovania.
CIELE SÚŤAŽE:
- Ocenenie hotelierov, ktorí dosahujú vo svojej práci vynikajúce výsledky.
- Formovanie osobností v HORECA segmente so širším spoločenským záberom.
- Podpora cestovného ruchu na Slovensku prostredníctvom výnimočnej práci hotelových manažérov.
- Zlepšovanie kvality a úrovne poskytovaných služieb.
- Motivácia pre mladých ľudí v HORECA segmente.
- Prezentácia osobností ako profesijných vzorov.
- Posilňovanie významu hotelierstva na verejnosti.
- Prezentácia profesijnej organizácie Aociácie hotelov a reštaurácií Slovenska.
Štatút rámcovo upravuje súťaž Hotelier roka pre viac kalendárnych rokov. Vyhlasovateľom súťaže je AHRS.
- Súťaž sa koná každý kalendárny rok, termín vyhlásenia súťaže určuje vyhlasovateľ každý kalendárny rok samostatne.
- Súťaž začína samotným vyhlásením súťaže.
- Nominovanými účastníkmi súťaže môžu byť hotelieri, ktorí manažujú hotel v Slovenskej republike a spĺňajú kritériá súťaže.
- Termín ukončenia zberu nominácií je 31.3. príslušného kalendárneho roka.
- Do súťaže o titul Hotelier roka postúpi každý nominovaný účastník, ktorý do 15.4. vyplní a predloží informácie a dokumenty uvedené v časti kritériá súťaže - vyhodnotenie dosiahnutých ekonomických ukazovateľov, profesijný životopis (v požadovanom formáte) a motivačný list.
- Hodnotiacu komisiu menuje prezident asociácie.
- Účastníci súťaže nesmú byť členmi hodnotiacej komisie.
- Hodnotiaca komisia na základe kritérií z predložených dokumentov: dosiahnuté ekonomické výsledky, recenzie prevádzky, za ktorý sa uvádzajú výsledky, profesijný životopis manažéra, motivačný list pridelením bodov zostaví poradie účastníkov.
- Prvý traja účastníci postupujú podľa najvyššieho počtu bodov do finále súťaže.
- Víťaza súťaže určí verejné hlasovanie z troch finalistov, ktoré potrvá do konca septembra príslušného roka, najneskôr však do 14 dní pred konaním Jesenného stretnutia hotelierov.
- Výherca verejného hlasovania získava titul Hotelier roka.
- Vyhlásenie Hoteliera roka sa koná na Jesennom stretnutí hotelierov.
HODNOTIACA KOMISIA POZOSTÁVA:
- z predstavenstva AHRS,
- z mediálnych partnerov AHRS,
- zástupcu Garantovaných dodávateľov AHRS,
- zástupcu členských škôl AHRS,
- zástupcu čestných členov AHRS,
- zástupcu rezortného ministerstva,
- víťaza minuloročnej súťaže
- vybraných odborníkov z branže.
KRITÉRIÁ SÚŤAŽE HOTELIER ROKA
Nominovaný účastník predloží:
- Vybrané ekonomické ukazovatele za uplynulý kalendárny rok za zariadenie, v ktorom pôsobí.
- Vyplnený profesijný životopis v požadovanom formáte.
- Motivačný list.
- Čestné prehlásenie o plnení si záväzkov voči zamestnancom, dodávateľom, štátu, štátnym organizáciám, zdravotnými poisťovniam a sociálnej poisťovni a o úplnosti a správnosti údajov.
Účastník súťaže musí v profesijnom životopise a motivačnom liste preukázať:
- Pôsobenie v zariadení, za ktoré sa uvádzajú ekonomické výsledky, po dobu min. 2 rokov.
- Dlhodobejšie manažérske skúsenosti v oblasti hotelierstva, min. 5 rokov v riadení hotela.
- Dosahovanie dlhodobých výborných výsledkov v riadení hotelov.
- Etické a morálne zásady.
- Podporu ekologického manažérskeho prístupu.
- Plnenie si záväzkov voči štátu, zamestnancom, dodávateľom.
- Členstvo a aktívne pôsobenie v profesijnej organizácií, oblastnej organizácií, alebo inej organizácií so zameraním alebo podporou služieb cestovného ruchu a profesie.
- Zapájanie sa do činnosti na podporu hotelierstva.
- Preukázanie profesijného ocenenia za výsledky svojej práce.
- Prezentovanie publikačnej, či lektorskej činnosti.
- Aktívne zapájanie sa do prezentácie branže v médiách.
KRITÉRIA PRE VYHODNOTENIE SÚŤAŽE HOTELIER ROKA HODNOTIACOU KOMISIOU:
- Ekonomické údaje tvoria 20% z celkového hodnotenia. Hodnotenými údajmi sú:
- Percentuálna vyťaženosť izbovej kapacity
- Priemerná cena za izbu ARR
- RevPAR
- SpendPAR
- Hodnotenie recenzií prevádzky tvoria 40% z celkového hodnotenia. Hodnotenie je zabezpečené prostredníctvom systému Trust you.
- Profesijný životopis a motivačný list tvoria 40% z celkového hodnotenia.
Hodnotia sa tieto údaje:
- Úplnosť údajov
- Výnimočné výsledky za 2 roky
- Dlhodobé výsledky
- Podpora ekologického manažérskeho prístupu
- Člen oblastnej organizácie, inej profesijnej alebo záujmovej organizácie
- Podpora aktivít CR v regióne
- Komunikácia v médiách
- Zapájanie sa a podpora v oblasti odborného vzdelávania, lektorská činnosť
- Odborná publikačná činnosť